fredag 4 november 2011

Springa lös

Jag tycker så synd om Lipton som aldrig får springa lös längre. I början gick det bra på tomten, tills han "landade" och var trygg med omgivningarna. Han tog ut svängarna mer och mer och var visserligen duktig när vi kallade in honom. Däremot blev han ofta busig, tog en sten i munnen och drog iväg, ut på gatorna. Det spelade ingen roll vad vi hade för gott "godis" att byta ut stenen med. Det behövdes bara att vi mötte hans blick och han "flydde" längre bort för att rädda sin sten. Det är inte mycket trafik här men det behövs bara en bil för att det ska gå illa.

Har haft funderingar på att ta med falukorv och släppa honom i Tammska parken för att han ska få rusa av sig men det är ju samma problem där. Tar han en sten i munnen, så drar han iväg och det finns vägar även där. Jag vet inte vad som händer om jag springer åt andra hållet; om stenen är viktigare än jag, och jag törs inte chansa.

När älgjakten är slut, får jag ta med honom ut i någon skog, långt från alla vägar. Det behöver han verkligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar