tisdag 8 november 2011

Passivitetsträning

Eftersom jag har en skadad fot och ett skadat ben tänkte jag att Lipton idag skulle få träna på mycket passivitet men jag började ändå morgonen med att gå ut med honom en sväng. Jag lyckades få på mig en känga och haltande gick jag med Lipton en sväng på gatan och tränade kontakt. Vi fortsatte sedan med lite platsliggningsövningar i trädgården. Liptons besvikelse var stor när vi gick in igen. Jag stängde in Lipton i badrummet, gömde lite Frolic lite här och var i huset, släppte ut Lipton så att han fick leta. Tänkte att han efter det skulle vila medan jag gick in i duschen. För säkerhets skull la jag lite torrfoder i en tom toarulle, tryckte ihop den hårt i ändarna så att han hade något att pyssla med medan jag var i badrummet.

När jag kom ut från badrummet hade han så klart rivit toarullen i små, små bitar, hade bitit sönder en kudde och dragit ur lite stoppning och hade också bitit av rep från katternas klösmöbel.


2 kommentarer:

  1. Jag förstår att det inte alltid är så kul att ha en busig liten hundvalp men jag blir full i skratt när jag ser bilderna på busiga Lipton. Han ser så väldigt oskyldig ut! ♥

    Hoppas nu att du snart blir bra så du kan vara ute o träna honom. *kram*

    SvaraRadera
  2. Jag tycker faktiskt att det är kul men jag har nog aktiverat honom lite för mycket om dagarna. Han måste lära sig lite passivitet också och just nu är han jätteduktig. Han har sovit lite och nu ligger han ute på altanen och tar det lugnt. Förr var han som 14 kattungar i en kropp. Nu är han bara som 7 kattungar. Typ. :)

    SvaraRadera