måndag 21 november 2011

Besök

Vår avelshane (sibirisk katt) är just nu på besök. Tillsammans med vår hona Lucia håller han till i ett rum och det har varit en hel del parningar. Där emellan tröttnar hanen (Demjan) men inte vår hona (Lucia). Jag släpper ut henne då och då för att Demjan ska få vila ifred. Lustigt nog går då Lucia fram till Lipton (!), lägger sig framför honom, viker undan svansen, trampar och låter. Stackars Lipton förstår ingenting. Jag måste ha en lektion med Lucia om skillnaden mellan hund och katt, tror jag. ;)

Annars ser Liptons och mina dagar ut som vanligt. Vi tar promenader, tränar på kontakt och lite annat, gör sökövningar inomhus. Jag tycker att han har lärt sig att vara passiv längre stunder också. Hoppet finns att jag snart kan sätta igång mitt skrivande igen.

2 kommentarer: