onsdag 16 november 2011

Lugnare

Lipton har blivit mycket lugnare. Han är fortfarande en busig valp men på ett annat sätt. Han har slutat bita i soffan, i möbler, biter inte lika hårt i kläder även om han fortfarande nafsar till där ibland. Jag har slutat tillrättavisa honom med ordet "nej" just såna gånger eftersom det helt enkelt inte hjälpte.  Istället ber jag honom gå och hämta sin kanin och han nappar alltid genast på det. Bättre att busa med den än att bita i kläder. :)

Med katterna har han blivit en verkligt bra kompis och leker på ett sätt som verkar vara på deras villkor. Vi väntar en kull kattungar den 22 december men den kommer att födas (och bo) hos min fodervärd Tilly. En av mina honor här hemma, Lucia, kommer att paras snart och Lipton har blivit lite äldre när den kullen föds och ännu äldre när kattungarna börjar röra sig ute i huset. Dessutom är det inte snälla ragdollungar den här gången. Jag är säker på att sibiriska kattungar kommer att sätta mer respekt i Lipton och att de inte låter sig behandlas så hårdhänt.

För övrigt tycker jag att mycket har fallit på plats mellan Lipton och mig och han blir allt mer underbar för var dag.

2 kommentarer:

  1. Cats rule! Lipton kommer att få det svettigt. Hoppas det blir riktigt många sibbemissar. ;))

    SvaraRadera
  2. Jag håller för ögonen på Lipton så att han inte ser vad du skrev. ;)

    SvaraRadera