torsdag 29 september 2011

Valpkurs måndag och onsdag

Både i måndags och igår, onsdag, var vi på valpkurs med Lipton. Jag, som står en bit bort och tittar på när Matilda och Lipton gör kontaktövningarna, tycker att det ser riktigt bra ut. Lipton ser helkoncentrerad ut. Jag tycker att det fungerar bättre och bättre här hemma också, när jag kör kontaktövningar med honom på dagarna och även andra övningar + uppfostran - men kattungen Tarragona och gammelkatten Mimmi har han helt enkelt jättesvårt att låta bli.

I måndags stod jag bredvid en väldigt kunnig person som själv utbildar förare med räddningshundar. Jag fick en hel del bra tips av honom vilka faktiskt har fungerat. Han tränade sina egna två schäfrar en stund och jag blev imponerad. I onsdags hade han en liten uppvisning med en av schäfrarna i skydds. Vi fick också en liten introduktion i agility av en tjej. Lite kul att få lite mer kunskap om allt möjligt på det sättet. Givetvis fortsatte kontakttränandet också under kvällen och jag tycker att alla valpar har blivit duktiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar