torsdag 8 september 2011

Möten

Det går bättre och bättre för Lipton när vi möter "främmande" personer utomhus, förutsatt att personerna sätter sig på huk och låter Lipton själv välja om han vill hälsa eller inte. Han har alltid lust att hälsa men närmar sig personen försiktigt och försynt. Jag är ändå så glad att det går framåt.

Här hemma ser det ut som en rövarkula. Lipton älskar att hämta papper från pappersinsamlingen och riva i miljoner bitar. Vi har låtit honom bita i gamla skor som han har hämtat också - men förbjuden frukt är mest intressant och helst vill han förstås ha de skor som han inte får bita i. Hans leksaker ligger utspridda överallt och jag plockar och plockar... - men det är fullkomligt underbart att ha vår Lipton ändå. :)

Tina, hos Blue Wingfire´s tipsade mig om en valpkurs hos Skultuna Brukshundklubb som börjar på måndag. Jag, som trodde att det var kört med valpkurser den här hösten, slängde genast iväg ett mail och frågade om det fanns platser kvar. Det vore ju så himla bra och jag hoppas, hoppas att vi kommer med. Det kunde inte bli bättre. Lipton är också fullvaccinerad nu. Han fick sin 12-veckorsvaccination igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar