söndag 2 oktober 2011

Lite miljöträning

Som läxa till imorgon (på valpkursen) ingick miljöträning på "stan". Vi började med träningen på centralstationen eftersom vi ändå skulle fixa ett nytt busskort till Matilda som fått sin väska stulen. Lipton avskydde det. Han var stressad, grät högt och jag har aldrig upplevt så många som tittat "snett" på oss, som att: "Stackars valp. Måste de dra med honom in i dessa folkmassor". Jag tror att Lipton tyckte precis likadant. ;) Han grät sig igenom tiden vi befann oss där.

Nästa stopp blev Erikslund där vi hade fler ärenden att göra. Inne i själva nya gallerian var det hundförbud och Kenneth väntade utanför med Lipton. Massor av folk var det förstås den här nyöppningshelgen. Det var likadant där; Lipton grät högt och när vi kom ut från gallerian satt en dam bredvid Kenneth och Lipton. Hon lät mig veta att Lipton gråtit "precis hela tiden" och jag upplevde att folk tittade anklagande på oss.

Sista anhalten var Arken Zoo och det var något helt annat, tyckte Lipton. Härliga dofter från hundmatsavdelningen, dit han drogs, och där inne fanns också en chihuahua, en schäfer och en fransk bulldogg som alla var väldigt intresserade av honom. Intresset var ömsesidigt. :)

Lipton fick nytt bilbälte (han har växt ur det gamla), ett nytt halsband (han börjar växa ur sitt) och ett nytt koppel. Och en påse godis, förstås.

Nu sover han gott - och säkert länge, misstänker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar