tisdag 20 september 2011

Varelse

I natt vaknade jag av att Lipton grät högt. Först förstod jag inte var han var men efter en stund syntes en varelse i mörkret. En varelse med fyra ben och ett enormt huvud. Lipton hade fastnat med huvudet i fodret på katternas igloo.

I går morse låg min mobilladdare söndertuggad i små, små bitar. Lipton är alltså aktiv om nätterna - trots att jag trott att han sover. Jag har trott att han håller sig hela nätterna och det tror jag fortfarande eftersom jag inte hittar någon kisspöl någonstans. Känner ändå att det är ganska otroligt eftersom han är vaken.

Den här morgonen verkar han ganska trött. Vi gick en 500-meters (kanske längre) promenad igår tillsammans med grannhunden. Sedan gjorde vi en hel del sökövningar inomhus, fler än normalt, både efter hundmat och leksaker. Vi gjorde även andra hjärnövningar som att jag kastade iväg två leksaker åt olika håll och Lipton fick sitta still och vänta tills jag sa "varsågod" och talade om vilken leksak han skulle hämta. Han är otroligt duktig, verkligen.

Vet inte om det är hans nattliga aktiviteter, promenaden eller övningarna som gör att han är så trött den här morgonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar