måndag 12 december 2011

Föremålsintresse

Lipton har stort föremålsintresse och vi ska försöka ta till vara just det. Han kan många ord för saker som vi ber honom hämta och kanske kan han bli en liten servicehund här hemma hos oss. :) Igår hämtade han en strumpa till mig när jag skulle klä på mig. Jag tror att han skulle stortrivas med att få såna arbetsuppgifter om vi nu gör rätt vid inlärning. Det är just det; att vi inte riktigt vet hur vi ska gå tillväga med träningen - annat än berömma när han kommer med saker som vi ber honom hämta. Jag tänkte att han ska få lära sig att städa upp efter sig själv också men där vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Ska höra mig för hos de superduktiga hundmänniskor som ju finns här i Skultuna, t ex instruktörerna på valpkursen. Jag vet att deras egna hundar städar upp efter sig så säkert har de lite tips.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar