torsdag 13 oktober 2011

Valpkurs

Sedan jag uppdaterade här, har Lipton varit på valpkursen två gånger. I måndags med Matilda och igår med mig eftersom Matilda gör sin praktik hos den privata hundinstruktören på onsdagar.

Det har verkligen gått jättebra. I början av varje kurstillfälle är Lipton väldigt okoncentrerad och livlig. Han fullkomligt älskar att gå på valpkurs. :)

Här hemma fortsätter vi med kontaktövningarna, förstås. Jag fick också tips om hur jag ska agera när han hänger i våra byxben. Detta händer alltid på promenader då vi är på väg hemåt. Tidigare har jag lyssnat på råd om att jag ska nonchalera det beteendet men jag har märkt att det bara blir värre och värre och det är inte kul att alltid gå runt med trasiga byxor. :) Nu ska jag tillrättavisa ordentligt istället. Jag är rädd att det ser "hårt" ut för de som ser, när vi är utomhus. Han är trots allt en liten valp. Vi får se hur det går...

2 kommentarer:

  1. Jag glömmer aldrig när vi gick på valpkurs med Roxy...hon bara älskade det hon också. Hon fick en "bästis" där som hette Rocky och de två drogs till varandra hela tiden.
    Ska Matilda bli hundinstruktör? Vi skulle behöva lite tips med Roxy. Hon är så himla lättlärd men vissa saker ( som kommit med åren) borde vi fixa till tycker jag.

    Lisbeth

    SvaraRadera
  2. Ja, alla valpar på kursen verkar tycka att det är helkul.

    Matildas dröm är väl att ha ett hunddagis men det är ju några år kvar så vi får se vad det blir.

    SvaraRadera