tisdag 28 februari 2012

Kastrering?

Vi har blivit ytterligare en i familjen. En tjej, som just nu tillbringar de mesta av dagarna i ett stall. Lipton följer naturligtvis med dit när vi skjutsar dit tjejen varje morgon och han har förälskat sig i en härligt söt blandrastik där. Han är extra mycket förälskad just nu när tiken löper och jag förstår att vi blir tvungna att kastrera honom. Han är helstressad, fullkomligt skriker, tjuter, gnäller, springer runt och flämtar och är helt okontaktbar. Beteendet sitter i även när vi kommer hem därifrån och när tjejen kommer hem, börjar det om igen eftersom det förmodligen luktar Liptons älsklingstik om henne.

Jag håller just nu på och funderar på var jag ska kastrera honom. Ska jag anlita veterinären här i närheten där jag själv måste vara med under själva ingreppet och där Lipton fortfarande är sövd när han åker hem. Jag tror att jag är för blödig.

Ska jag kastrera honom hos en veterinärklinik lämnas han in på morgonen och hämtas på eftermiddagen, då han är vaken. Jag kan tänka mig hur han ska tjuta, vråla och yla när jag lämnar honom eftersom han har sådan separationsångest.

Jag fortsätter på funderandet om vad som är bäst...

2 kommentarer:

  1. Ta Lipton till tanten här i närheten som tog mina bollar. Då behöver han inte åka bil så långt och får vakna upp hemma hos sin matte. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus: Det kanske är bäst att göra så. Tack för tipset. :)

      Radera