måndag 6 februari 2012

Glest mellan inläggen

Det är det precis vad det är just nu; glest mellan inläggen här.

Sedan sist har det kommit en kull kattungar här. Jag var orolig över hur Lipton skulle reagera när jag inte var så närvarande i och med kullens födsel men han var hur duktig som helst. Två dygn innan den verkliga förlossningen lurade vår katt Lucia mig med att det var dags och jag satt en hel del vid bolådan. Det blev inte mycket aktivitet med Lipton och inte speciellt långa promenader heller, men han fann sig just då. Det var efteråt han visade att han varit understimulerad men det har vi tagit igen nu, med råge.

Vi har gått långa promenader med en äldre herre, Chico, som är blandras mellan riesen och chow-chow. Chico är lugn och sansad och påverkar Lipton en hel del. Vi har också gått promenader med grannhunden, phalénen Alfons, som var Lillebrors kompis. Alfons gillar inte andra hundar (förutom Lillebror) men konstigt nog accepterar han Lipton och är riktigt glad åt honom.

I helgen blev Lipton biten av en annan hund över nosen. Bettet var inte så farligt, han har små hål just vid nosen och läppen och jag hoppas att händelsen inte sätter spår på hans psyke. Än så länge har jag inte märkt något.

I skrivande stund hämtar han nu mina kängor. Han gör alltid så när han tycker att det är dags för en promenad, härlige Lipton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar