onsdag 22 februari 2012

Gör reklam för sin ras

Första gången en bil stannade bredvid Lipton och mig när vi var på promenad, blev jag förvånad, glatt överraskad och stolt. Personerna i bilen ville nämligen veta av vilken ras Lipton var och överröste honom med komplimanger. Sedan hände det en gång till. Och ytterligare en gång. Vid åtta promenader av tio blir han beundrad av människor som vill veta av vilken ras han är. En gång kom en kvinna springande efter mig. Hon hade suttit i sin bil på en parkeringsplats när jag passerade och även hon ville veta rasen.

Idag höll jag på att ramla baklänges när en grävmaskin stannade bredvid Lipton och mig. Grävmaskinisten, som alla andra, undrade om Liptons ras och tyckte att han var "otroligt fin".

Visst blir man glad över att det finns så många som tycker samma sak som jag och min familj; att Lipton är vacker. :)

Det här blev ett riktigt skrytinlägg men äh, det får gå ändå.

2 kommentarer:

  1. Jag vet hur det känns, händer mig hela tiden... ;))

    SvaraRadera
  2. Jag förstår att det händer dig hela tiden, Findus. Du är sååå fin. :)

    SvaraRadera