söndag 8 januari 2012

Springa lös

Jag har märkt att Lipton är väldigt mammig och att det fungerar bra att ha honom lös på ganska folktomma platser. Han har full koll på att jag finns i närheten hela tiden och kommer som ett skott på inkallning. Därför får han numera alltid springa lös på någon plats under morgonpromenaden och sedan i trädgården efter promenaden.

Idag fick han springa lös i pulkabacken medan Daniella och jag busade med honom. Han skötte sig galant och pulkabacken var perfekt eftersom det finns vallar runt om vilket gör att det inte syns om det kommer någon lösspringande katt på andra sidan eller om det kommer någon hund. Tänkte att jag låter honom busa där varje dag men tyvärr blir det inte så. Jag fick på eftermiddagen veta att vargar från det stora reviret här i trakten håller till just i och runt pulkabacken. I samma stund som jag fick veta det, hade en annan hundägare en varg bakom sitt hus.

Jag anser att vargar ska få leva - i storskogarna. Inte inne i samhällen. När man inte kan leva normalt, har det helt enkelt blivit fel någonstans, både för vargarna och för oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar