fredag 13 januari 2012

Lite smått och "gott"

Efter varje morgonpromenad får Lipton springa av sig i trädgården, busa och leka. Det har blivit till att han alltid drar väldigt i kopplet och har bråttom när vi är på väg hemåt. Jag försöker vara rolig även på promenaden men det är stunden i trädgården som han tydligen längtar mest till. Jag tror inte att det hjälper att jag låter honom springa lös där innan promenaden. Han kommer ändå att förutsätta att det blir bus efteråt. Därför ska jag nu lägga om strategi och vi kommer i fortsättningen att gå in i huset en stund innan han får springa lös. Vi får se om det hjälper.

Matilda började en ny praktik på ett hundcenter idag. Nu har hon praktiserat i utbildningsstall, hos hovslagare, på hunddagis (länge), hos hundinstruktör en termin och nu alltså på det här hundcentret som hon i och för sig får en lång resväg till, men jag är säker på att hon inte bryr sig speciellt om det. Hennes dröm är att så småningom starta ett eget hunddagis och det är ju ingen orimlig dröm, anser jag, men hon kanske borde vara anställd ett tag och starta eget när hon är äldre. Jag tycker att hon är för ung för att bli "låst" av ett eget företag om hon startar det direkt efter gymnasiet.Om hon inte startar det tillsammans med mamma, förstås. :) Jag kan inte låta bli att vara lite avis på vilka möjligheter ungdomar idag faktiskt har med det stora utbud av gymnasieskolor som finns. Helt klart skulle jag också ha satsat på hund om jag var ung idag.

Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar