tisdag 23 augusti 2011

Social träning

Lipton har visat att han är reserverad mot andra hundar och nya människor i vår omgivning. Vi åkte därför till Västerås kennelklubb där det var både agilitykurs och lydnadskurs ikväll. På en bänk mitt emellan kurserna satt vi och till en början tyckte Lipton att det var riktigt läskigt och ville sitta i mitt knä (vilket han fick). Så småningom ville han själv ner i gräset och i skydd av bänken kikade han på hundarna på lydnadskursen (som befann sig närmast oss). Det gick riktigt bra och han blev ordentligt avslappnad till sist.

När vi kommit hem till Skultuna, träffade vi på en otroligt snäll hund som Lipton fick hälsa på. För första gången sedan han flyttade hit fick han riktig närkontakt med en annan hund och även det gick bra.

Det kommer säkert att ordna sig framöver. :)

4 kommentarer:

  1. Skönt att höra att fler än jag är lite skrajsig.

    SvaraRadera
  2. Du kan göra mig sällskap på kennelklubben nästa gång, Findus. Man blir liiite modigare av det.

    Visst sjutton, du är ju katt. Äh, det går nog lika bra ändå. /Lipton

    SvaraRadera
  3. Tack för erbjudandet, men en katt på kennelklubben skulle nog distrahera de andra vovvarna och bli lite för mycket av det goda för mig. Jag tränar vidare på hemområdet. :)

    SvaraRadera
  4. Findus: Du har nog rätt. ;) Lipton är bara bebis och ger lite konstiga förslag ibland. :)

    SvaraRadera